Strateji Geliştirme Müdürlüğü
Tel : 0324 327 33 00 Dahili : 2404-2498
MERSİN YENİŞEHİRBELEDİYE MECLİSİ |
||
|
|
|
SAYI : |
207 |
MERSİN |
|
|
04.11.2024 |
T.C.
YENİŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR
YÖNETMELİK
GENEL GEREKÇE
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15. Maddesi b bendi uyarınca belediyeler yönetmelik çıkarmak ile yetkilendirilmiştir.
Bu yönetmelik, Mersin İli Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, teşkilat yapısını, hukuki statüsünü belirlemek ve hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
MERSİN İLİ YENİŞEHİR BELEDİYESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı Strateji Geliştirme Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE2 - (1) Bu yönetmelik Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen
- Başkan: Yenişehir Belediye Başkanı’nı,
- Başkan Yardımcısı: Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’nı,
- Başkanlık Makamı: Yenişehir Belediyesi Başkanlık Makamını,
- Belediye: Yenişehir Belediyesi’ni,
- Birim: Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü Birimlerini,
- Encümen Yenişehir Belediye Başkanlığı Encümeni’ni,
- Meclis: Yenişehir Belediye Başkanlığı Meclisi’ni,
- Müdür: Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürü
- Müdürlük: Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 - (1) Yenişehir Belediye Başkanlığının misyonu ve vizyonu ile aşağıda belirtilen temel ilkelere göre çalışmalarını yürütür.
- Adalet, hakkaniyet ve dürüstlükle hizmet sunmak,
- Güçlü kurum bütünlüğünü oluşturmak ve takım ruhu ile çalışmak,
- Belediye hizmetlerinin ihtiyaçlara ve önceliklere göre adil dağıtmak,
- Teknolojik gelişmelere, yenilik ve değişimlere açık olmak,
- Hizmetlerde nitelik ve kent estetiğini gözetmek,
- Yapılan tüm çalışmaları, çevrenin korunması ve geliştirilmesi ile canlı cansız tüm unsurlara hizmet verme temeline dayandırmak,
- Kalkınmada sürdürülebilirlik ile kaynakları etkin kullanabilen bir belediye olmak,
- Yenilikçi, çağdaş ve değişime açık bir belediye olmak,
- İnsanların yaşam biçimlerine, haklarına, değerlerine ve inançlarına saygılı olmak,
- Eğitim düzeyi yüksek personelle güçlü, kaliteli ve hızlı belediyecilik hizmeti sunmak,
- Karar alma, uygulama ve hizmette tarafsız ve hukuka uygun hareket etmek,
- Politikalarında ve hizmetlerinde dezavantajlı kesimlere pozitif ayrımcı yaklaşım uygulayan, yerel düzeyde sosyal adaleti güçlendiren, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulunduran, kaynakları etkin kullanan çağdaş, demokratik, güler yüzlü, çözüm odaklı, ulaşılabilir, güvenilir, Şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı
Kuruluş
MADDE 6 - (1) Yenişehir Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü 22/02/2007 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince kurulmuştur.
Organizasyon Yapısı
MADDE 7 - (1) Strateji Geliştirme Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.
(2)Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.
(3)Strateji Geliştirme Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.
Personel Yapısı
MADDE 8 - (1) Müdürlükte Yenişehir Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 9 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
- Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
- İdarenin misyonunun ve vizyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.
- Belediyenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek, sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek ve hazırlamak.
- Stratejik planlarla ilgili olarak Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
- Belediye faaliyetlerinin stratejik plana ve performans programına uygunluğunu izleme ve değerlendirmek.
- Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak Belediyenin faaliyet raporunu hazırlamak.
- Belediyenin görev alanına giren konularda performans ölçütlerini geliştirmek.
- Kurumun yatırım programının hazırlaması çalışmalarını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık değerlendirme raporunu hazırlamak.
- Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planının hazırlanmasında teknik destek ve koordinatörlük çalışmalarını yürütmek.
- Kendi görev alanı ile ilgili seminer, eğitim faaliyeti, konferans gibi yerel ve/veya ulusal ölçekli etkinlikler düzenlemek.
- Birimlerin 6 aylık/yıllık birifing raporlarının hazırlanarak ilgili kuruma (Kaymakamlık/Valilik) göndermek.
- Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları Tablosunu hazırlamak.
- Belediyede uygulamaya geçirilen diğer yönetim sistemlerinin (ISO 10002 Vatandaş Memnuniyeti, ISO 14001 Çevre Yönetimi ve ISO 50001 Enerji Yönetimi) entegrasyonunu ve koordinasyonunu sağlamak,
- Yönetim Sistemleri kapsamında çalışma ekipleri oluşturmak,
- Yönetim sistemi politikalarının belediye çalışanlarına duyurulmasını ve çalışanların kalite bilincinin geliştirilmesini sağlamak ve bu konuda gerekli çalışmaları yapmak,
- Yönetim sistemi el kitaplarının bütünleşik ya da ayrı hazırlanmasını ve gerektiğinde güncellenmesini sağlamak,
- Çalışma ekipleri ve birimler tarafından hazırlanan yönetim sistemlerine ilişkin dokümanların (süreçler ve iş akış şemaları, prosedür, görev tanımları, talimatlar ve formlar vb.) oluşturulması, takibi, revizyonu ve kontrolünü sağlayarak ve yayımlamak,
- Sistemin kurulmasında ilgili birimler ile işbirliği yapmak, eksiklerin giderilmesinde gerekli bilgiyi sunmak ve tespit edilen eksikleri gidermek,
- Yönetim sistemi dokümanlarında gerekli güncellemeleri yapmak, güncellenmiş dokümanların kontrollü kopyalarını ilgili birimlere dağıtmak, hazırlanan dokümanların birimlerde kullanılmasını sağlamak,
- Kalite web sitesinde yer alan dokümanların güncelliğini sağlamak ve web sitesi yönetimini gerçekleştirmek,
- Mevcut kalite sistemlerinin işleyişi sırasında bölümlerden gelen doküman değişiklik taleplerinin incelemek, ilgili değişiklikleri gerçekleştirerek onaylar için bölümlere gönderilmesi işlerini düzenlemek, takip etmek,
- Dokümanlarda meydana gelen değişiklikleri duyurmak, yapılan değişiklik veya güncellemelerin tüm çalışanlarca bilinmesi amacıyla kurulmuş sistemi sürekli geliştirmek,
- Yönetim sistemleri ile ilgili olarak kayıtların tutulmasını ve saklanmasını izlemek,
- Yönetim sistemlerinin aksayan yönlerinin düzeltilmesine ilişkin tedbirler almak ve önerilen değişiklikleri karara bağlamak,
- Kurum içerisinde yönetim sistemlerinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi amacıyla yapılacak iç denetimin planlanmasını yapmak,
- İç tetkik programını hazırlamak, onaylatmak, tetkikçiler ve ilgili birimlere bildirmek,
- İç tetkik sonuçlarını raporlayarak Yönetimin Gözden Geçirmesi toplantısına sunmak,
- İç tetkik sonucu tespit edilen uygunsuzlukların giderilmesini takip etmek ve sonuçlarını üst yönetime sunmak,
- Düzeltici faaliyetlerin ilgili Müdürlüklerle koordine edilmesini, ilgili faaliyete uygun aksiyonların planlanması ve takibini, gerçekleşen faaliyetlerin yeterli ve etkin olmasının gözden geçirilmesini sağlamak,
- Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) toplantılarının yapılmasında gerekli hazırlıkları yapmak ve tüm birimler için yaptırmak; üst yazı ile ilgili birimlere toplantının yeri, zamanı ve içeriği hakkında bilgi vermek,
- Tanımlanmış performans göstergelerinin ve kalite hedeflerinin gerçekleştirilmesi için görev tanımının dışında kendisine ilave olarak verilen görevleri/aksiyonları gerçekleştirmek,
- Yönetim sistemleri için belgelendirme kuruluşları tarafından gerçekleştirilecek denetimleri planlayıp programlamak,
- Kalite politika ve stratejilerinin tüm çalışanlarca bilinmesi amacıyla eğitimlerin verilmesini, belgelendirme ve danışman dış kuruluşlarla ilişkilerin yürütülmesini sağlamak, iç denetimlerde verilen görevleri yerine getirmek, tespit edilen bulgu ve diğer uygunsuzluklarla ilgili düzeltici ve/veya önleyici faaliyetlerin başlatılmasında görev almak veya başlatmak, genel değerlendirme raporlarını hazırlamak,
- Birimlerdeki çalışma ekiplerine yönetim sistemleri ile ilgili bilgilendirme eğitimleri verilmesini sağlamak, sağlatmak,
- Yönetim sistemleri kapsamında gerçekleştirilen proje ve çalışmaları takip etmek,
- Belediye Başkanı veya bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Müdürün Görevleri
MADDE 10 – (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
- Yasal düzenlemeler ile Yenişehir Belediye Başkanlığınca yayımlanan yönerge, genelge ve talimatlara uygun olarak birimini sevk, idare ve temsil etmek, biriminde yapılması gereken görevlerin takip ve kontrolünü yapmak,
- Biriminde, mesleki değerlere ve dürüst yönetim anlayışına sahip olunmasını, mali yetki ve sorumlulukların bilgili ve yeterli personele verilmesini, belirlenmiş standartlara uyulmasını ve mevzuata aykırı faaliyetlerin önlenmesini sağlamak,
- Belediye üst yönetimi ve ilgili mevzuatça belirlenmiş amaç, hedef, stratejik plan, ilke ve değerler doğrultusunda birime ait plan, program ve bütçe teklifini hazırlamak,
- İlgili yıl plan, performans programı ve bütçenin uygulanmasını sağlamak,
- Birimde iç kontrol sisteminin kurulması, standartların uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak, görev ve yetki alanı çerçevesinde, idari ve mali karar ile işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,
- Katılımcı bir yönetim anlayışıyla birim personeli ile periyodik toplantı yapmak, birim faaliyetlerini etkileyecek veya ilgilendirecek nitelikteki gelişmeleri ve yayınları takip etmek,
- Birimde yürütülen faaliyetlere ilişkin tüm bilgi ve belgelerin doğru, güvenilir kullanışlı ve anlaşılabilir bir şekilde üretilmesini ve güncellenmesini sağlamak,
- Personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesini onaylamak, birim faaliyetlerinin etkin verimli ve amaca uygun gerçekleşmesi için çalışma planları hazırlamak, çalışmaları izlemek, değerlendirmek ve koordinasyonu sağlamak,
- Birim risk koordinatörü sıfatıyla, yürütülen faaliyetler ile ilgili operasyonel riskleri belirlemek, kontrol faaliyetine ilişkin yöntemleri belirlemek, risk analizine dayalı olarak hassas görevleri ve bu görevlere ilişkin prosedürleri belirleyerek personele duyurmak, hata ve usulsüzlüklerin giderilmesine yönelik gerekli önlemleri almak, tespit ettiği veya kendisine bildirilen usulsüzlük ve yolsuzluk bulgularını üst yönetime bildirmek,
- Birimine verilmiş görevlerin sonucunu izlemeye yönelik mekanizmalar oluşturmak, haftalık, aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık görev sonuçlarını üst yönetimin belirleyeceği periyotlarda konsolide ederek üst yönetime sunmak,
- Birim personelinin yeterliliğini ve performansını geliştirmeye yönelik gerekli önlemleri almak, birim sorumluluğunda bulunan her görev için hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek, ilgili birime göndermek,
- Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek,
- Birim arşivini 16/05/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde standartlara uygun olarak kurmak, arşiv faaliyetlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak.
- Taşınır malların edinilmesini, muhafazasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlamak,
- Biriminde yapılan iş ve işlemlerin, 31/07/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanan Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları Tablosuna uygun olarak, zamanında sonuçlandırılmasını sağlamak,
- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile harcama yetkilisine verilmiş görevleri yerine getirmek,
- Görev alanına giren iş ve işlemler ile ilgili ihale ve satın alma süreçlerini mevzuatına uygun olarak başlatmak, takip edip sonuçlandırılmasını sağlamak,
- Yıllık birim faaliyet raporlarını düzenlemek, iş ve işlemlerinin stratejik amaçlara, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun şekilde gerçekleştirildiğine ilişkin iç kontrol güvence beyanı vermek,
- Birimde yürütülen iş ve işlemlerle ilgili olarak Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gereken durumlarda gerekçeli teklif hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak,
- Biriminin sunmuş olduğu hizmetlerle ilgili varsa harç, ücret ve tarife önerilerini Mali Hizmetler birimine göndermek; Belediye Meclisi tarafından kabul edilen Belediye Gelirleri Tarifesinin uygulanmasını sağlamak,
- Birimin sunduğu gelir getirici faaliyetler, zarar ziyan tazmini ve benzeri alacaklar ile borçlarla ilgili tahakkuk işlemlerini gerçekleştirmek,
- Stratejik Plana uygun projelerin hazırlanması ve uygulamaya geçilmesi aşamalarında ilgili paydaşlar ile işbirliği içinde çalışmak; kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla ortak projeler geliştirmek, protokoller yapmak, çalışmalar yürütmek,
- Birimindeki faaliyetler ve çalışanlar ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilmiş olan görevleri yürütmek,
- Birimin görev alanına giren konularda Yenişehir Belediyesinden kurum görüşünün istenmesi durumunda gerekli incelemeleri yapmak ve kurum görüşünü hazırlamak,
- Birimin sunduğu hizmetler ile ilgili hizmet alan vatandaşa rehberlik yapmak, doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak,
- Birimi ile ilgili Coğrafi ve Kent Bilgi Sistemlerine girilmesi gereken bilgilerin ara yüzler vasıtası ile girilmesini, işlenmesini, güncellenmesini sağlamak,
- Yönetim Sistemleri Yönetim Temsilcisi sıfatıyla Belediye’de ISO-9001 Kalite Yönetim Sisteminin kurulmasını sağlamak,
- Belediyede uygulanan Kalite Yönetim Sistemlerinin gereklerine uyulması, güncellenmesi ve geliştirilmesine katkı sağlamak,
- Birimi ile ilgili Belediye Yönetim Sistemlerine girilmesi gereken bilgilerin ara yüzler vasıtası ile girilmesinin, işlenmesinin ve güncellenmesini sağlamak,
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının, oluşturulması, güncellenmesi ve sürdürülmesinden birinci derecede sorumlu olmak,
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili olarak istendiği zaman ve gerekli durumlarda belirli periyotlar aralığında kalite unsurlarının (hedefler, kaynak ihtiyaçları, Düzeltici ve İyileştirici Faaliyetler) yer aldığı raporlar hazırlamak ve üst yönetime sunmak,
- Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) Toplantılarının girdilerini sürekli izlemek, düzeltici ve iyileştirici faaliyetlerin gerçekleşme durumlarını sürekli izlemek, gerektiğinde Belediye Başkanına raporlamak,
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile birlikte Belediye’deki diğer yönetim sistemlerinin (ISO 10002 Vatandaş Memnuniyeti, ISO 14001 Çevre Yönetimi ve ISO 50001 Enerji Yönetimi) entegrasyonunu ve koordinasyonunu sağlamak,
- Yönetim sistemlerinin gereklerinin yerine getirilmesi ve sürdürülebilir olmasına katkıda bulunmak amacıyla, ekibine liderlik yapmak ve ekibinin de liderliğini teşvik etmek,
- Tanımlanmış performans göstergelerinin ve kalite hedeflerinin gerçekleştirilmesi için görev tanımının dışında kendisine ilave olarak verilen görevleri/aksiyonları gerçekleştirmek,
- Üstleri tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
Şeflerin Görevleri Hakkında Ortak Hükümler
MADDE 11 – (1) Birimlerde görev yapan şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Şefliğine verilen görevlerin stratejik plan, performans programı ile yatırım programı doğrultusunda mevzuata, iş akışına ve iç kontrol prosedürlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak,
b) Şefliğinde iç kontrolün işleyişini sağlamak, sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,
c) Şefliğinde hazırlanan yazı ve dosyaları içerik ve biçim yönünden inceleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamak,
ç) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle ilgili; belge ve bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların mevzuata ve kurum içi kurallara uygun olarak düzenlenmesini, saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak,
d) Şefliğinde yürütülen faaliyetlerde Kalite Yönetim Sistemleri gereklerine uymak,
e) Görev ve sorumluluk alanında yer alan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi sürecinde belirlenen uygunsuzlukların tekrarının önlenmesi amacı ile gerekli bildirimlerde bulunmak,
f) İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilen görevleri yürütmek,
g) Bağlı olduğu şube müdürü ve birim yöneticisi tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
Müdür ve Şefin Sorumlulukları
MADDE 12 –Strateji Geliştirme Müdürlüğü yaptığı iş ve işlemlerde Belediye Başkanı ve ilgili Başkan Yardımcısına karşı; şefler ise müdürüne, ilgili Başkan Yardımcısına ve Belediye Başkanına karşı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
MADDE 13 – (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 14 – (1) Bu yönetmelik, Yenişehir Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Yenişehir Belediyesi’nin internet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer.
(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle 07.01.2019 tarihinde yürürlüğe giren Strateji Geliştirme Müdürlüğünün yönetmeliğinin yükümlülüğü ortadan kalkar.
Yürütme
MADDE 15 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Yenişehir Belediye Başkanı yürütür.