Yenişehir Belediyesi Türkiye’de bir ilke imza attı: 2020’leri halk planlayacak.

  • Yenişehir Belediyesi Türkiye’de bir ilke imza attı: 2020’leri halk planlayacak.
  • Yenişehir Belediyesi Türkiye’de bir ilke imza attı: 2020’leri halk planlayacak.
  • Yenişehir Belediyesi Türkiye’de bir ilke imza attı: 2020’leri halk planlayacak.

-YENİŞEHİR BELEDİYESİ TÜRKİYE’DE BİR İLKE İMZA ATTI

-STRATEJİK PLANIN OLUŞTURULMASI SÜRECİNDE ÖNCELİK HALKIN TALEPLERİNE VERİLDİ

-32 MAHALLEDE HALKLA TOPLANTILAR YAPILDI, MUHTARLIKLARA SANDIK KURULDU

-ŞİMDİ DE 5 BAŞLIK ALTINDA UZMANLARLA ÇALIŞTAY YAPILACAK

-MAHALLE TOPLANTILARINDAN VE ÇALIŞTAYDAN ELDE EDİLEN VERİLER STRATEJİK PLANIN TEMELİNİ OLUŞTURACAK

 

 

Yenişehir Belediyesi, 5 yıllık stratejik planını oluşturmadan önce 32 mahallede toplantılar düzenleyerek vatandaşlara Belediyeniz neyi iyi yapıyor?”, “Neyi yapmasın?”,  “Daha başka neler yapabilir?”  diye sormuştu. ‘Yenişehir Benden Sorulur’ sloganıyla düzenlenen bu toplantılar Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyor.  Yenişehir Belediyesi şimdi de sivil toplum örgütleri, meslek odaları ve uzmanlarla birlikte çalıştay düzenleyecek ve stratejik plan için görüş ve önerileri alacak.

 

Yenişehir Belediyesi, katılımcı belediyecilik yolunda eşine az rastlanır bir uygulamaya imza attı ve 5 yıllık stratejik planını oluşturmadan önce vatandaşlara  “Belediyeniz neyi iyi yapıyor?”, “Neyi yapmasın?”,  “Daha başka neler yapabilir?” diye sordu.

“Yenişehir Benden Sorulur” sloganıyla 32 mahallede düzenlenen toplantılara yüzlerce Yenişehirli katıldı.

Vatandaşlar toplantılarda,  serbest kürsüye çıkarak mahallelerinin sorunlarını anlattı, taleplerini dile getirdi. 

Ayrıca mahallelerde sandıklar kuruldu ve vatandaşlar taleplerini yazdıkları pusulaları bu sandıklara attı.

Mahalle toplantılarının ardından internet üzerinden de anket çalışması yapıldı. Yenişehirliler, bu anketlere katılarak görüş ve taleplerini iletti.

 

SIRADA UZMANLARLA ÇALIŞTAYLAR VAR

 

Stratejik planını hazırlama sürecinde vatandaşların görüşlerini alan Yenişehir Belediyesi  şimdi de sivil toplum örgütleri, meslek odaları ve uzmanlarla birlikte çalıştay düzenleyecek. 11 Temmuz’da yapılacak çalıştayda spor, sosyo kültürel, sosyal hizmetler, kentsel hizmetler ve ekoloji masaları oluşturulacak. Bu gruplarda konunun uzmanları tartışacak ve çalıştay sonunda bir sonuç bildirgesi hazırlayacak.

 

STRATEJİK PLAN SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?

 

32 mahallede vatandaşların dile getirdiği sorunlar ve talepler,  5 ana başlıkta yapılan çalıştaydan çıkacak sonuçlar, Yenişehir Belediyesi’nin stratejik planı hazırlanırken en önemli veri olacak.  Yani belediye, hangi mahallede nasıl bir çalışma yapacağına, vatandaşların dile getirdiği sorun ve talepleri, uzmanların görüş ve önerilerini dikkate alarak karar verecek.  Vatandaşların ve uzmanların görüşleri doğrultusunda hazırlanan stratejik plan belediye meclisinde oylanarak yürürlüğe girecek. Böylece belediye, zamanını ve enerjisini en doğru projeler için ayırmış olacak, halk karar alma mekanizmasına doğrudan katılacak.

 

‘SAMİMİYETLE VERDİĞİMİZ SÖZÜ YERİNE GETİRİYORUZ’

 

Konuyla ilgili bir basın toplantısı düzenleyen Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, stratejik planı hazırlamadan önce tüm mahallelerde halk toplantısı yaparak Türkiye’de bir ilke imza attıklarını söyledi.

Bilimsel, gerçekçi ve demokratik bir stratejik plan oluşturmak istediklerini ifade eden Abdullah Özyiğit, “Seçim döneminde Yenişehir’i halkla birlikte yöneteceğiz diye söz vermiştik. Samimiyetle verdiğimiz bu sözü yerine getirmek için bu iradeyi ortaya koyduk.  Ülkemizde bu tür çalışmalar maalesef genelde masa başında yapılır. Ama biz birlikte yöneteceğiz sözümüzü yerine getirmek adına, sosyal demokrat belediyeciliği, halktan yana belediyeciliği göstermek adına bu çalışmayı yaptık. Halkın dile getirdiği sorunlar, talepler, uzmanların ortaya koyacağı görüşler stratejik planımızı şekillendirecek” dedi.

 

‘BİR YANDAN SORUNLARI ANALİZ ETTİK, BİR YANDAN ACİL OLANLARI ÇÖZDÜK’

 

Mahalle toplantılarında dile getirilen talepler ile muhtarlıklara kurulan sandıklardan çıkan, internet anketi üzerinden bildirilen vatandaş taleplerinin uzmanlar tarafından analiz edildiğini belirten Abdullah Özyiğit, “Hangi mahallede hangi sorunlar yaşanıyor? Hangi sorunlar nerelerde yoğunlaşıyor? Bunları analiz ettik. İlçenin genel sorunlarını, beklentilerini ortaya çıkardık. Bunu yaparken acil sorunları da görme ve anında müdahale etme şansımız oldu.  Birçok mahalle ve sokağın acil sorunları tespit edildi ve bunlar vakit kaybedilmeden giderildi” ifadelerini kullandı.

 

 

 

 

‘TSG STADININ ARAZİSİNİ GEÇİCİ DE OLSA ALMAK İSTİYORUZ’

 

Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, toplantıda, geçtiğimiz yıl yıkılan Tevfik Sırrı Gür Stadı’nın arazisiyle ilgili açıklamalarda da bulundu.

Mülkiyeti TOKİ’de bulunan arazinin Yenişehir Belediyesi sınırlarında yer aldığına dikkat çeken Özyiğit, “Tarihi Tevfik Sırrı Gür Stadı’nın yıkılması kadar aradan geçen sürede orada bir şey yapılmaması ve ortaya çıkan viran görüntü de üzücü. Bizim o araziyi talep etmek gibi bir düşüncemiz var. Mülkiyetini almak şeklinde değil ama en azından o nahoş görüntünün ortadan kalkması, oranın yeşil alan olarak değerlendirilmesi için talepte bulunacağız. O araziyle ilgili projeler var. En azından o projeler gerçekleşene kadar Yenişehir Belediyesi olarak orayı yeşil alan, kent meydanı şeklinde değerlendirebiliriz” dedi.

 

 

Editöre notlar:

 

*Yenişehir Belediyesi’nin ‘Yenişehir Benden Sorulur’ sloganıyla düzenlediği mahalle toplantıları 21 gün sürdü.  32 mahallenin tamamında toplantı yapıldı.

*Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit toplantılara katılarak halkın sorunlarını dinledi, not aldı. Başkan Özyiğit’in katılamadığı günlerde belediye başkan yardımcısı toplantılara katıldı.

*Her mahallede serbest kürsü kuruldu ve vatandaşlara 5’er dakika söz verildi.

*Toplantılarda 383 vatandaş söz aldı. Vatandaşların 681 talebi not edildi.

*Muhtarlıklara bırakılan sandıklara 1190 kişi pusula bıraktı.

*İnternet üzerinden yapılan ankete 344 kişi katıldı.

*Serbest kürsüde, sandıkta ve ankette dile getirilen talep toplamı 5070’i buldu.

*Vatandaşların en çok talep ve sorun bildiriminde bulundukları konu yüzde 18 ile ulaşım oldu.

*Taleplerin yüzde 13’ü çevre temizliğiyle ilgili.

*Parklar ve yeşil alanlar gibi açık alan düzenlemeleriyle ilgili taleplerin oranı yüzde 13.

*Katılımcı vatandaşların yüzde 9’u başta istihdam olmak üzere ekonomik sorunlarla ilgili talepte bulundu.

*Sosyal hizmetlerle ilgili taleplerin oranı yüzde 8, güvenlikle ilgili taleplerin oranı yüzde  4, sosyal tesislerle ilgili taleplerin oranı yüzde 4, spor tesisleriyle ilgili taleplerin oranı yüzde 5 oldu.